Contact

GSBS De Oester
Strijlandstraat 40
1755 Gooik

Tel. 054 56 78 05

Directie: Conny Stuckens
Mail mij

Bingel

 

Vraag jij je soms ook af  of nieuwe media zinvol op school kan ingezet worden? In het 6de leerjaar is het antwoord daarop volmondig "Ja!".

Deze week zwaaien we de 15 zesdeklassers van onze school uit. Zij zetten volgend schooljaar de stap naar het middelbaar. Een grote stap. Met een rugzak vol herinneringen laten wij hen met heel veel vertrouwen los.



Afscheid zesdeklassers
Taalspelletjes 1e en 6e leerjaar

Opgelet! Een aantal beelden zijn niet geschikt voor gevoelige kijkers. Maar wees gerust, alle verwondingen zijn net (niet) echt.

Aan de slag met instructies om trucs te kunnen uitvoeren die grimeurs gebruiken tijdens toneelvoorstellingen of bij het maken van een film.

Net echt!?

Juist leren handelen in noodsituaties. Onder het motto 'jong geleerd, is oud gedaan' kregen de leerlingen van het 6e leerjaar een reanimatiecursus aangeboden door het Jeugd Rode Kruis o.l.v. Anne. In 4 stappen op weg naar eerste hulp bij ongevallen: veiligheid, vaststellen, verwittigen en verder eerste hulp toedienen.

Reanimatiecursus

Afeglopen week stapten de leerlingen van het 6de leerjaar over naar het 'secundair onderwijs'. Of toch voor even...

De leerlingen maakten kennis met vijf leerkrachten en vijf vakken uit het middelbaar. Zo stonden de volgende vakken aan bod:  bedrijfseconomie, natuurwetenschappen, wiskunde, logistiek en muzische opvoeding.

Inleefdag Secundair Onderwijs 2018

In november wonnen we met het 6de leerjaar de vijfde prijs van de klaswedstrijd 'De Schaal van M'. Afgelopen vrijdag mochten we die prijs in ontvangst nemen. Tijdens de workshop 'Kruip in de huid van een reclamemaker' (van Adlit i.s.m. UGent) maakten de leerlingen kennis met een gloednieuw klasspel rond de reclamewereld. In het eerste deel brachten we een virtueel bezoek aan:  de winkel, het bushokje, het skatepark, de boomhut en thuis. Daar werden de leerlingen bewustgemaakt van het effect en de manier waarop reclame onze leefwereld binnenkomt. In het tweede deel maakten de leerlingen zelf reclame voor een product naar keuze. Als afsluiter stelden ze het resultaat aan elkaar voor. Laten de leerlingen zich na deze workshop nog vangen door reclame?

Reclamewijsheid

Een hele dag ondergedompeld worden in de maritieme wereld. Dat stond op het programma van onze zesdeklassers. 's Ochtends vroeg vertrokken we richting Antwerpen. In de voormiddag scheepten wij in voor een rondvaart in de havendokken. Voor een aantal leerlingen was het hun allereerst boottocht...spannend. De gids vertelde ons over het reilen en zeilen van de haven. Na een picknick op het 8ste verdiep van het MAS, met zicht op de Antwerpse binnenstad, speelden we een Boeiend klasspel o.l.v. Are you waterproof. als volleerde kapiteins en hoofdwerktuigkundigen kregen de leerlingen een reeks opdrachten te vervullen. Elke reis werd afgerond met een alarmopdracht: 'drenkelingen' redden, douanecontroles doorstaan en het schip veilig de haven in loodsen. De dag afsluiten deden we met een wandeling onder de Schelde, door de Sint-Annatunnel.

Havenbezoek

In de klas zijn we aan de slag gegaan met een Green Screen (we kennen het allemaal van het weerbericht). Op onze wereldreis brachten wij een bezoek aan een wereldwonder van de UNESCO-lijst. Een kort overzicht van de verschillende gidsbeurten: